zondag 27 oktober 2013

Kikar Hamedina

Gert-Jan en ik maken 's avonds graag een avondwandeling voor het slapengaan. Als nachtmutsje: ontspannend in de frisse buitenlucht. Dat deden we al in Leuven, erna in Lummen, en nu ook in Tel Aviv. Naar oude gewoonte is dit gewoon in slonskleren. Want geef toe, wie kom je 's nachts tegen in Lummen?:)
Meestal is dit een doelloze onderneming, maar Gert-Jan wou al een week naar een gigantisch rondpunt gaan dat hij op het stadsplan had gezien, genaamd "Kikar Hamedina". "Eens zien wat dat is, daar zijn we nog niet geweest!" Dus daar gingen we in joggingbroek en sportschoenen op wandel. Na een half uurke stappen staan we opeens midden in een menigte, omgeven door rode lopers, fotomodellen, camera's, champagne voor allemaal winkels van bekende modehuizen: Dior, Burberry, Pandora, Furla, Gucci, Dolce & Gabanna, Madame de Pomardour, Escade, Stella McCartney,...Er kwamen sleëen aangereden, vrouwen opgekleed in hun duurste en meest exclusieve jurk uit hun kast, mannen in hun beste pak. I even saw a drag queen. Daar stonden we dan, in ons slonskleren midden op Fashion Night Kikar Hamedina, het één-jaarlijks mode-event van Tel aviv. En het was deze keer niet de drag queen die alle aandacht kreeg. Dus besloten we ons rap uit de voeten de maken, en ons om te kleden. Want ja, wij hadden gratis champagne gezien:). 
Terug thuis deed ik mijn schoonste kleedje aan wat ik bij heb, voor het eerst sinds dat ik hier ben trok ik mijn hakken schoenen aan. Gert-Jan haalde zijn hemd uit de kast, ik stak mijn haar op. We vertrokken terug. Daar aangekomen was alles gedaan: de witten ballonnen vlogen hoog de lucht in, de rode lopers werden opgerold, de modellen staken buiten een sigaret op, de sleëen reden weg... En zo gingen ook wij terug naar ons appartement, zonder champagne. Maar dat rondpunt, Kikar Hamedina, zullen we niet rap vergeten:).

xoxo

Catherine
        Ja,er waren zelfs verfspatten op mijn schoenen

1 opmerking: