woensdag 16 oktober 2013

Onze arrival in Tel Aviv

Shalom!

We kwamen midden in de nacht toe op Ben Gurion airport. Gelukkig was het geen probleem om een taxi te vinden die ons en onze 6 (jawel 6) stukken bagage wilde meenemen en waarvan de auto bovendien ook nog groot genoeg was. De chauffeur zelf was al even groot als zijn wagen. Met gigantische handen. Indrukwekkend. Hij verwelkomde ons en vroeg van waar we waren. "Belgium, ooohh diamonds"? Diamonds, diamonds, diamonds...:)." Well, here in Tel Aviv we have some very nices bitches (hij bedoelde beaches;)). "You have no soldiers in Belgium right?" Well, we have some, but...
We kwamen vervolgens aan in de hostel "Black & Wild". Ik vond de naam nogal ongelukkig gekozen...Gert-Jan zag het kwaad er niet van in. Toen we binnengingen snapte ik echter al snel waarom het zo heet: Black: alle muren waren er zwart geschilderd, het zag er dus enorm donker en mistroostig uit. Wild: dat was meer een sensorische waarneming. Hoe zal ik het best omschrijven: de geur van een Leuvense fakbar, dichtbij de toiletten omstreeks 4u in de nacht komt wel dicht in de buurt. Het bed viel al bij al nog wel mee, hoewel er wat planken waren losgekomen aan de onderkant. En ik had ook oordopjes bij, zodat het lawaai ook slechts een beperkte stoorfactor was. Maar het was die geur waar ik niet van kon slapen. en dan de schrik dat al m'n kleren in de koffer ook zo zouden beginnen rieken. Naar wc gaan is ook een heel beleving, eerst op de uitkijk staan of de badkamer vrij is. Eenmaal daar aangekomen moet je baden door het overgebleven douchewater van de vorige waardoor je broek lekker nat wordt aan de onderkant, en nadat je wat schaamhaar van de wc-bril hebt afgeblazen kan je eindelijk overgaan tot wat je er oorspronkelijk ging doen. Brr. Oké, het was mijn eerste keer in een hostel. Maar ik denk ook meteen mijn laatste keer. En dat voor 50 euro per nacht (jaja, deze stad is écht zo duur). Je denkt nu vast:" wat een poppemieke is dat?", maar een beetje hygiëne kan toch geen kwaad, toch?

Lehitraot!


Catherine





Geen opmerkingen:

Een reactie posten